Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Sikringskompagniet
Sikringskompagniet
Frederikssundsvej 202C
2700 Brønshøj
TLF: +4570307050
CVR: 33005539
Generelt
Sikringskompagniet stiller et abonnement baseret online tjeneste til rådighed på https://www.sikshop.dk. Vilkårene er gældende mellem den enkelte bruger og Sikringskompagniet.
Disse vilkår og betingelser for brug gælder for aftaler mellem Sikringskompagniet og én fysisk person (herefter “Brugeren”) vedrørende Tjenesten. Kun personer, der er 18 år eller ældre og bor i Danmark, kan indgå en aftale med Sikringskompagniet vedrørende Tjenesten.
Disse Betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem Brugeren og Sikringskompagniet.
For at få adgang til Tjenesten, skal Brugeren læse og acceptere handelsbetingelserne.
Har du købt digitale produkter, herunder licenser til software, bliver dette leveret til dig på mail, straks efter bestillingen.
Har du købt et simkort, bliver dette leveret med posten. Har du købt en serviceaftale, aftale om døgnovervågning via kontrolcentral, tyverialarm abonnement, vagtudrykning, GPS tracking abbonoment, eller andre former for serviceydelser, vil dette leveres af Sikringskompagniet, eller vores samarbejdspartnere. Samarbejdspartnere vil fremgå af den kontrakt, der udleveres til dig, når aftalen er indgået.
Produkter kan købes med både Dankort, VISA og Mastercard.
Alle priser er i danske kroner inkl. moms, medmindre andet er oplyst.
Ydelsens omfang
Tjenesten giver Brugeren adgang til Sikringskompagniet's tjenester bestemt ved bestilling.
Adgang til tjenesten
Brugeren skal for at få adgang til Tjenesten registrere en brugerkonto på portalen.
Registrering og brugeradgang
Brugeren er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte på registreringstidspunktet. Ved registrering må Brugeren kun give oplysninger vedrørende egne betalings- og kreditkort.
Ved registrering skal Brugeren angive et brugernavn og et password (herefter “Login Oplysninger”). Brugerens Login Oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre med mindre andet er anført på produktet.
Brugeren skal opbevare Login Oplysningerne på et sikkert sted, således at andre ikke kan få uberettiget adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto.
Hvis Brugeren får mistanke om ulovlig brug af Brugerens Login Oplysninger, skal Brugeren omgående underrette Sikringskompagniet samt ændre sit password.
Gebyrer og Betaling
Gebyrer for brug af Tjenesten skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.
Betaling for abonnementet sker forud hver måned, kvartalvis, halvårligt eller årligt, alt efter hvad der er aftalt.
Brugeren skal udføre betalingen for abonnementet via de af Sikringskompagniet tilbudte betalingsmidler på hjemmesiden. Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængelige via det valgte betalingsmiddel.
Kvittering for trækket tilsendes pr. mail, og det er dit eget ansvar at gemme denne.
Du modtager en email med bekræftelse på din abonnementstilmelding efter indgåelse af abonnementet.
Vi kan ikke tage specielle forholdsregler i forhold til særlige former for spamfiltre eller mailadresser, så det er dit eget ansvar at sikre, at du modtager mails fra os. Har du problemer, kan du naturligvis altid kontakte os
Tilpasninger og ændringer
Sikringskompagniet forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for Tjenesten. Ændringen skal meddeles til Brugeren senest tredive (30) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er Brugeren berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis Brugeren ikke opsiger abonnementet før ændringen træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringen. Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.
Opsigelse af abonnement
Opsigelse af Tjenesten kan ske ved udgang af betalings-perioden på 1 måned fra seneste betaling, dog tidligst efter den aftalte bindingsperiode. Efter opsigelsen vil der ikke blive faktureret eller trukket yderligere. Allerede udsendte fakturaer skal dog stadig betales.
For at opsige sin aftale skal man kontakte Sikringskompagniet via info@sikringskompagniet.dk
Betaling
Sikringskompagniet modtager online betalinger med Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ViaBill, Visa Electron, ApplePay og Anyday.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Serviceaftaler, aftaler om overvågning igennem kontrolcentral, eller andre former for abonnementer for serviceydelser, bliver pengene trukket, så snart ordren er behandlet, og en bekræftelse om indgåelse af aftalen er sendt til dig.
Ratebetaling
Du har ved din tilmelding forpligtet dig til at betale det fulde beløb, også hvis du har valgt at betale i rater.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)
Sikringskompagniet benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Sikringskompagniet's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Levering
Leveringstiden for lagerførte ordre er 1-3 hverdage.
Sikringskompagniet afsender varer med følgende: GLS - Erhverv, GLS - Privat, GLS - Pakkeshop, PostNord - Privat, PostNord - Erhverv, PostNord - Valgfrit udleveringssted, DAO - Direkte, DAO - Pakkeshop, Bring - Privat (Aftenlevering), Bring - Valgfrit udleveringssted
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling".
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Levering af produkter der er omfattet af abonnement, leveres som ofte i løbet af få minutter. I særlige tilfælde vil der kunne gå op til 5 hverdage.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@sikringskompagniet.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
BEMÆRK: Fortrydelsesret bortfalder ved digitalt leverede varer og ydelser, så snart det købte tages i brug, da det derefter ikke kan tilbageleveres. Produktet betragtes som taget i brug, når du har gennemført betalingen og modtaget din faktura og dermed adgang til det pågældende produkt eller service.
Ved køb af abonnement giver du dit samtykke til, at de 14 dages fortrydelsesret bortfalder.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Sikringskompagniet at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Sikringskompagniet i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Sikringskompagniet dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Sikringskompagniet
Frederikssundsvej 202C
TLF: +4570307050
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Sikringskompagniet, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Sikringskompagniet og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Sikringskompagniet har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Sikringskompagniet er: Ahmad Salari
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Sikringskompagniet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@sikringskompagniet.dk.
Cookies
På https://www.sikshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.sikshop.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Sikringskompagniet's hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@sikringskompagniet.dk